Κριτήρια αξιολόγησης ιστοσελίδων
Τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης ιστοσελίδων συνοψίζονται στα εξής:
- Στόχος της ιστοσελίδας και επιδιωκόμενο κοινό
- Αναφέρεται το επιδιωκόμενο κοινό;
- Ο στόχος της ιστοσελίδας είναι να ενημερώσει, να πείσει, να υπερασπιστεί, να διασκεδάσει ή να πουλήσει ένα προϊόν;
- Αξιοπιστία του συγγραφέα
-
Ακρίβεια και αξιοπιστία της πληροφορίας στην ιστοσελίδα
- Εμφανίζεται η ιστοσελίδα ως εύκολα αναζητήσιμη;
- Υπάρχουν αναφορές σε πηγές που υποστηρίζουν τα λεγόμενα της ιστοσελίδας;
- Έχει η ιστοσελίδα γραμματικά, ορθογραφικά ή τυπογραφικά λάθη;
- Αν παραπέμπει σε άλλες ιστοσελίδες, αυτές είναι ποιοτικές;
- Καλύπτει πολύπλευρα ή μονοδιάστατα το θέμα;
- Περιλαμβάνει κυρίως απόψεις ή γεγονότα;
- Διακρίνεται μεροληψία στις πληροφορίες και στις απόψεις που διατυπώνονται;
- Υπάρχουν διαφημίσεις στην ιστοσελίδα;
- Η ιστοσελίδα είναι εμπορική, κυβερνητική, ακαδημαϊκή, προσωπική, εταιρική; Ποια είναι η κεντρική διεύθυνση της ιστοσελίδας (.edu, .gov, .org, .com); Επιχορηγείται από κάποιο οργανισμό;
- Θα αποτελούσε καλή πηγή πληροφοριών για ερευνητική εργασία;
-
Ενημερότητα και επικαιρότητα των πληροφοριών της ιστοσελίδας
- Πότε δημιουργήθηκε η ιστοσελίδα;
- Ανανεώνεται;
- Πότε έγινε η τελευταία ανανέωση;
- Υπάρχουν μη ενεργοί σύνδεσμοι;
- Δομή και πλοήγηση της ιστοσελίδας
Εκτός από τα παραπάνω, ενδεικτικό των χαρακτηριστικών μίας ιστοσελίδας αποτελεί κ η κατάληξή της
x
Κατάληξη | Είδος | Περιγραφή |
---|---|---|
.com | εμπορική | Σκοπός των δημιουργών είναι η προώθηση και πώληση προϊόντων. |
.edu | ακαδημαϊκή | Σκοπός των δημιουργών είναι η ενημέρωση για θέματα εκπαίδευσης και έρευνας. Συνήθως ανήκει σε εκπαιδευτικά ιδρύματα. |
.gov | κυβερνητική | Σκοπός των δημιουργών είναι η ενημέρωση και προώθηση της κυβερνητικής πληροφόρησης με επίσημα στοιχεία και δεδομένα. |
.org | εταιρική | Σκοπός των δημιουργών είναι η ενημέρωση για έρευνα που σχετίζεται κατά κύριο λόγο με την εταιρεία ή τον οργανισμό. |